Internet

SurinameHet internet is een raar ding. Het kan zomaar gebeuren dat je mensen aan de andere kant van de wereld net zo vaak spreekt als je collega’s en vaker dan je vrienden. Ik vraag me wel eens af wat er met de globalisering gebeurd zou zijn zonder het internet. Zo weet ik dat één van de vaste reageerders op dit blog in Suriname woont. Afgezien van zijn voornaam en dat hij natuurkunde doceert weet ik verder niets van hem, behalve dat het altijd leuk is zijn – steevaste – commentaar te lezen.

Onlangs postte ik een stukje over middeleeuwse gedachten over de eeuwigheid van de kosmos, maakte daarin een opmerking over de kerkvader Augustinus en trok daarmee de aandacht in Suriname. Dat leidde tot het voorstel dat ik nog eens zou bloggen over Augustinus’ gedachten over de tijd en dat er dan van de andere kant van de wereld ook een bijdrage zou komen.

En zo kon het gebeuren dat ik enkele weken geleden in mijn favoriete antiquariaat bij toeval op de Penguin-editie van de Belijdenissen van Augustinus stuitte en daarmee onder de arm het pand verliet, uiteraard niet dan nadat ik pinsgewijs een luttele som gelds bij de kassa had achtergelaten.

Wildvreemden uit Suriname hebben nu invloed op mijn spontane koopgedrag. Het internet is een raar ding.

Dit bericht werd geplaatst in Mijzelf, Samenleving en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Internet

  1. mnb0 zegt:

    Ha! Ik ben trots op mezelf. En ik kijk uit naar je verdere schrijfsels over Augustinus.
    Maar mijn identiteit is bepaald geen geheim.

    http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1488361/2006/12/29/Mark-Nieuweboer-nette-beledigingen-uit-Suriname.dhtml

    MNb is dus de afkorting van mijn naam. Dat is korter en bovendien bespaart het mij ergernis tav mensen die mijn naam verkeerd spellen.

Geef een reactie

