Playfiguur

PlayboyNL2016-02aDat was even vewarrend in de stationskiosk vanmiddag: de naam van een politicus pontificaal naast de foto van een jongedame. Ik wist even niet welke van de twee het eerst mijn aandacht trok: de naam in chocoladeletters of de rondborstige schoonheid (hiernaast decent bijgesneden door mij, origineel hier).

Dat de naam van een politicus zomaar kan interfereren met je gebruikelijke reactie op een mooie vrouw, is natuurlijk al een teken aan de wand, maar dat is waar ik het nu even niet over zal gaan hebben. In plaats daarvan wil ik het het citaat onder de naam aansnijden. Dat fascineerde me in de loop van de dag nog het meest:

Iedereen in minirok, juist nu

Ik kan het niet helpen, maar zo’n citaat kan me dus uren bezig houden. Voor de hand liggend is natuurlijk de overweging dat we in dit land niet gewend zijn aan politici die ons voorschrijven welke kleding we moeten dragen. Dat is meer iets voor – hoe zal ik het zeggen – ‘achterlijke culturen’.

Maar het zijn toch meer de kleine dingen die me bezig houden. Volgens het weerbericht is het buiten nu 3º C en sneeuwt het nat. Dat klopt, ik ben vandaag buiten geweest en het is – pardon my French – pokkenweer. En dan ga ik mij dus dingen afvragen met zo’n citaat, dat maar blijft rondzingen in mijn hoofd.

Zou die politicus wel eens buiten komen? Houdt hij het weerbericht wel bij? Heeft hij zelf ooit bij 3º C een minirok gedragen? (Ze vieren toch wel carnaval in Venlo?) Zou hij zelf wel eens een blaasontsteking hebben gehad?

 

Dit bericht werd geplaatst in Politiek, Samenleving en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Playfiguur

  1. tjonge zegt:

    “k kan het niet helpen, maar zo’n citaat kan me dus uren bezig houden.”
    .
    uit uw antwoord begrijp ik dat u er weinig van begrijpt door uw abjecte linkse haat jegens pvv/anti-islam.
    misschien eens gaan onderzoeken wat ‘al-Taharrush’ betekent.
    .
    moge uw vrouw/dochters en alle vrouwelijke dierbaren maar snel met ‘al-Taharrush’ te maken gaan krijgen, altijd beter dan een blaasontsteking, niet dan ?

  2. tjonge zegt:

    nabrander,
    .
    ik zie dat de reacties hier door de “ballotagecommissie” moeten, zullen dan ook wel geheel volgens linkse traditie niet geplaatst worden…

Geef een reactie

