Je suis les États Unis

1512-the-end-is-near-ella-moe_dsc0615-3_1000Eigenlijk ben ik er helemaal niet zo van geschrokken en ik vind de opwinding erover dus ook een beetje overtrokken en sensatiebelust.

Als ik er onverhoeds achter zou komen dat ik over water kon lopen of dat mijn toverstokje in staat bleek te zijn echt geld te drukken, zou ik daar ook hogelijk verbaasd met vrienden over praten.

Iedereen wéét wel dat macht en rijkdom erotiseren, maar er in real life daadwerkelijk achter komen dat dat inderdaad ook zo wérkt, blijft toch een verrassende ervaring, stel ik me zo voor. Ik vind het dus heel normaal dat Donald met vrienden zijn ontdekking besproken heeft dat hij vrouwen ongestraft by the pussy kon grabben.

Wat ik me dan weer wel afvraag, is hoe je daar achter komt. Dat je over water blijkt te kunnen lopen, kan per ongeluk worden ontdekt als je onoplettend door het park slentert. Onoordeelkundig uitproberen waar dat gekke ding goed voor is, zou in theorie kunnen leiden tot gedrukt geld. Maar om uit te vinden dat het zonder nadelige gevolgen blijft als je een vrouw zomaar in haar kruis grijpt, moet je dat toch echt eerst dóen.

Ik weet verder niets van mevrouw Trump, maar ik weet absoluut zeker dat de kleine Donald dat beslist niet van zijn moeder geleerd heeft. Maar goed, er waren busladingen vragen rond die uiteindelijk allemaal vragen zijn naar de rol van zijn moeder…

Ik ben nooit erg goed geweest in feminisme. Ik ben ook opgegroeid in een omgeving en een tijd waarin je makkelijk kon denken dat feminisme nauwelijks nog nodig was. Maar zo af en toe gebeuren er dingen die je met de neus op de rauwe feiten drukken.

Zo moet ik me nu gaan afvragen hoe ik aan mijn dochter uitleg dat ze opgroeit in een wereld waarin een half volk stemt op een man die met vrouwen omgaat op een manier die zijn moeder hem echt niet heeft geleerd, zijn gedrag niet eens ontkent als zijn slachtoffers zich daarover beklagen, en hen in plaats daarvan toevoegt dat ze niet mooi genoeg zijn om zo onheus behandeld te worden.

Je suis le père d’une fille…

Dit bericht werd geplaatst in Politiek, Samenleving en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Je suis les États Unis

  1. Volgens mij heeft Trump de hele VS in het kruis gegrepen.

Geef een reactie

